is ruim vijfentwintig jaar werkzaam in de Kunsteducatie. Na haar opleiding aan de theaterschool in Amsterdam (1977) richting dansexpressie en moderne dans (Laban) heeft ze gewerkt als uitvoerend danser en choreograaf. Na een periode als docent en dansmaker was ze de afgelopen jaren directeur van een middelbare school voor kunstonderwijs in Amsterdam (IVKO, individueel voortgezet en kunstzinnig onderwijs). In deze functie heeft ze veel plezier beleefd aan het ruimte scheppen van een inspirerende omgeving waaruit Kunstprojecten konden plaatsvinden als wezenlijk onderdeel van het onderwijs. Tijdens deze periode ontwikkelde zij een uitgesproken visie op onderwijs en leren; ‘Het Kunstzinnig Leren’.
Haar uitgangspunt is de erkenning van een ‘Basic Drive’ in ieder individu die het mogelijk maakt scheppend bezig te zijn binnen welke kunstdiscipline dan ook. In haar lessen en workshops maakt ze gebruik van datgene wat mensen ervaren en ontdekken tijdens improvisaties. Het lichaam krijgt bewegingsvrijheid en gaat spreken. De dans wordt een gedanst onderzoek naar authenticiteit en zeggingskracht. Daarbij is het proces en plezier doel op zich.
De trainingen van acteur/regisseur Helmert Woudenberg vanuit de elementen aarde, water, lucht en vuur vormden een nieuwe inspiratiebron. Door deze ervaring richt zij zich nu op het onderzoek hoe ze dit tot uiting kan brengen in haar dansworkshops.